fredag den 23. februar 2018

Et farverigt Tillykke!

Jeg er blevet ret vild med Distress Oxide ink og kan rigtig godt lide at skabe forskellige motiver og baggrunde ved hjælp af afmaskning.

Så denne gang ville jeg lave noget sjovt med et enkelt bogstav i fokus.

Først valgte jeg mig et bogstav (dette tilfælde T for Tillykke) derefter skar jeg det ud i billigt karton, har valgt karton fordi det er lidt mere robust når jeg skal gnide farven hen over det flere gange, det er sat fast med flytbar dobbeltklæbende tape.


Derefter tog jeg farverne Wilted violet, Salty ocean, Peacock feathers og Cracked pistachio, og så gik jeg i gang med at "grisse". Striberne lavede jeg for at det skulle ligne noget fra en regnbue.

Da jeg var nogenlunde tilfreds med mine farver sprøjtede jeg vand ud over og duppede med køkkenrulle. For at fuldende det hele tog jeg en lille pensel med stride hår og lavede små strøg væk fra bogstavet med Fossilized amber.



Som pynt valgte jeg at bruge lidt blomster og et banner. Midten af banneret har jeg klippet fra for at det ser ud som om. det vikler sig om bogstavet. Banneret er af eget design: https://www.nhhdesign.dk/#!/products/bannere


For at give kortet den sidste finish fik det en gang glimmer hele vejen rundt om bogstavet.


Håber det kan give lidt inspiration, god fornøjelse!

1 kommentar:

  1. Super dejligt med så detaljeret en forklaring ved brug af farve.

    SvarSlet

Spectrum Noir Tri-blend tusser

I fredags viste vi den første video på vores YouTube kanal . Nemlig en lille gennemgang af de nye tusser fra Spectrum Noir. Tusserne er al...