fredag den 1. juni 2018

Når et tillykke bare ikke er nok!

Stempler er et fantastisk redskab, fordi det er så alsidigt. Jeg kan især godt lide at bruge stempler til at lave mine egne baggrunde. Med forskellige farver og forskellige lag, kan man lave nogle meget personlige baggrunde. 

Jeg har derfor kastet mig over at lave baggrunde med tekststemplet Tillykke med blomster. Ideen til alle fire kort er den samme, men de er blevet meget forskellige i deres udtryk.

Det første kort, har jeg lavet ved først at farve et hvidt stykke karton med Distress Oxide inks, og sprayet det med vand.


Da det blev tørt stemplede jeg ovenpå med Memento stempelsværte. I forhold til valget af farver til alle kortene, har jeg valgt at bruge farver i samme kategori, men med forskellige nuancer. 



Til sidst gav jeg kortet en lilla kant og pynt der passer.



Distress Oxide inks farver: 
Shaded Lilac
Seedless preserves
Wilted violet
Memento stempelsværte:
Sweet plum

Kort nummer to, har jeg stemplet teksten på et stykke hvidt karton men med to forskellige nuancer blå. Først stemplede jeg med den lyse blå i den ene retning, og derefter med den mørkere blå i den anden retning.

For at det ikke blev for forvirrende med tekster i to retninger, valgte jeg en lyseblå der var meget svag i farven.






Memento stempelsværter:
Summer sky
Danube blue


Det tredje kort, er lavet med samme fremgangsmåde som nummer to. Men jeg har på farvet karton i stedet for det hvide. 





Det fjedre kort har jeg lavet ved at stemple med sort på gråt karton, og kun i en ene retning. 


Lige for at vise de fire baggrunde ved siden af hinanden, det er samme ide og teknik, men udtrykket er meget forskelligt for dem alle fire. 



1 kommentar:

  1. Flotte hver for sig. Fifty er vild med ham bamsen med champagneglassene ;)

    SvarSlet

Spectrum Noir Tri-blend tusser

I fredags viste vi den første video på vores YouTube kanal . Nemlig en lille gennemgang af de nye tusser fra Spectrum Noir. Tusserne er al...