fredag den 8. juni 2018

Sig det med STORE bogstaver

Jeg har længe godt kunne tænke mig at prøve den teknik jeg har set flere steder med at bruge et stort ord stanset ud i et motiv som fokus på et kort. Der findes ikke så mange dies på dansk der var nyttige så jeg måtte finde på noget andet

Jeg startede med at stemple og male motivet fra The Ton på noget akvarelpapir. Der er flere måder man kan skære bogstaverne ud på, enten som nævnt en die med ord eller hvis man har bogstav-dies så man selv kan stave ordet. Jeg har dog valgt at skære det ud på min Brother scan´n cut (en Silhouette kan selvfølgelig også bruges)

Det krævede lige et par dybe indåndinger inden jeg gik i gang med at skære ud i det motiv jeg lige har brugt tid på at male.



Efter jeg havde skåret teksten ud, skar jeg den ud igen flere gange i samme karton som jeg skal bruge som baggrund 


Og så gik jeg i gang med at lime kortet sammen først akvarelpapir på baggrunden (kan også limes direkte på kortbasen) og derefter de enkelte bogstaver oven på hinanden.

 Her kan man se hvordan teksten hæver sig over motivet (husk at gemme "hullerne" i bogstaverne, som her inde i a´et, de skal limes på plads så motivet bliver helt)
Til slut tilføjede jeg en tekst fra stempelsættet Fra hjertet -som jeg har stemplet på sort karton og med hvidt embossingpulver.

Her er et par eksempler mere på kort med store bogstaver også med tekster fra stempelsættet
Fra hjertet. Her har jeg dog limet bogstaverne oven på kortet



Mange varme hilser fra Randi

1 kommentar:

  1. Super flotte kort og fin anvisning.
    Fint arbejde til Nadjas mor.

    SvarSlet

Spectrum Noir Tri-blend tusser

I fredags viste vi den første video på vores YouTube kanal . Nemlig en lille gennemgang af de nye tusser fra Spectrum Noir. Tusserne er al...