onsdag den 20. juni 2018

Skygger

Siden jeg startede med at farvelægge stempler, har jeg haft svært ved at finde ud af, hvordan jeg bedst lægger en skygge. Jeg har derfor tit bedt Nadja om, at lave et aftryk af mine stempler og tegne skygger på, så jeg også havde styr på det, når hun ikke var i nærheden.

Jeg er sikker på, at jeg ikke er alene om det, så da Nadja begyndte at lave stempler, opfordrede jeg hende til, at lave 'skyggekort' til de stempler der kan lægges skygger på. Jeg tog ikke fejl, for der er flere der har sagt at de synes det er en god idé.

Men det er jo ikke bare lige at lægge den skygge, det skal jo gøres af flere omgange, og på forskellige måder. Jeg har derfor forsøgt at lægge skyggerne på tre forskellige måder. Jeg har brugt Nadjas tegning som udgangspunkt. Jeg har brugt Promarkers på dem alle tre

Nadjas skyggekort

Den første kanin har jeg kun brugt én farve på. Jeg startede med at farvelægge hele stykket, derefter den lyse af skyggerne (den største) og til sidst den mørke, to gange ovenpå hinanden.

 På denne er jeg startet udefra og ind. Det vil sige, jeg startede med skyggerne, fra mørk til lys.



På den sidste startede jeg med først at farvelægge den store flade, derefter den lyse skygge og til sidst den mørke.

På alle tre, har jeg taget en lille del af gangen, så farverne hele tiden har været våde, når jeg har arbejdet med dem. 

Jeg kan ikke helt finde ud af, hvilken af fremgangsmåderne jeg bedst kan lide at arbejde med. Fordelen ved kun at bruge én farve, er man ikke skal huske at skifte farve. De to andre ved jeg ikke hvilken jeg foretrækker, jeg kan i hvert fald ikke se forskel på dem. 

//Solveig




1 kommentar:

Spectrum Noir Tri-blend tusser

I fredags viste vi den første video på vores YouTube kanal . Nemlig en lille gennemgang af de nye tusser fra Spectrum Noir. Tusserne er al...